28 تکنیک ناب که کارت ویزیت خاصی داشته باشید!! راهنمای طراحی [کارت ویزیت]خاص!!

https://bayanbox.ir/view/5021237117551958353/%D8%AA%DA%A9%D9%86%DB%8C%DA%A9-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%D9%88%DB%8C%D8%B2%DB%8C%D8%AA-%D8%AE%D8%A7%D8%B5-%D8%AD%D8%B1%D9%81%D9%87-%D8%A7%DB%8C-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4.jpg

28 تکنیک ناب که کارت ویزیت خاصی داشته باشید!! راهنمای طراحی [کارت ویزیت]خاص!!

 

کارت ویزیتتان، شما و کسب و کارتان را رسما معرفی می کند. شما باارائه کردن کارت ویزیت به مشتری، در واقع حرفه تان را برای او توضیح می دهید و پل های ارتباطی تان را مشخص می کنید. پس مهم است که این ارائه، با کیفیت باشد. محتوای یک کارت ویزیت از قسمت های مختلفی تشکیل می شود. اگر تا بحال کارت ویزیتی نداشته اید ما به شما در این مقاله کمک می کنیم تمام اصول لازم را در طراحی کارت ویزیت خود بکار گیرید تا بتوانید یک بیزینس کارت خلاقانه و جذاب به مخاطب های خود ارائه کنید. با 28 نکته و تکنیک کاربردی-کلیدی همراه باشید...

۱.کارت ویزیت کسب‌وکار خود را به صورت حرفه‌ای چاپ کنید

طراحی کارت ویزیت - چاپ حرفه‌ای

کارت ویزیت برای این است که مشتری‌های احتمالی شما پس از ترک شما را به یاد بیاورند. بنابراین بسیار مهم است که این کارت ویزیت‌ها عالی به نظر برسند و ارزش نگهداری داشته باشند. زمانی که طراحی کارت ویزیت خود را تمام کردید اطمینان حاصل کنید که چاپ کارت‌های ویزیت شما به صورت حرفه‌ای و عالی انجام شده است.

 

۲.تایپوگرافی

طراحی کارت ویزیت - تایپوگرافی

حفظ خوانایی متن در کارت ویزیت بسیار اهمیت دارد. ممکن است کارت ویزیت شما دارای رنگ‌ها و تصاویر چشم‌نواز باشد اما اگر خواندن اطلاعات شما برای مخاطب دشوار باشد قادر نخواهد بود با شما تماس بگیرد. بنابراین مطمئن شوید که فونت‌های شما برای خواندن به اندازه کافی بزرگ هستند و با یک طرح و رنگ مناسب کنتراست خوبی در برابر پس زمینه دارند.

 

۳.آن را ساده اما به یاد ماندنی طراحی کنید

طراحی کارت ویزیت - طراحی به یادماندنی

اکثر کارت ویزیت‌های امروز به قدری تلاش می‌کنند تا با تصاویر و رنگ‌های درهم و برهم خود را نشان دهند که چشم بیننده را می‌زند و حتی می‌تواند نتیجه عکس داشته باشد و مخاطب اصلا به آن نگاه نکند. یک کارت ویزیت ساده و به یاد ماندنی به شما در جلب توجه بیشتر کمک خواهد کرد.

 

۴.روی اطلاعات لازم تمرکز کنید

طراحی کارت ویزیت - تمرکز بر روی اطلاعات

باید توجه داشته باشید طراحی کارت ویزیت شما به گونه‌ای باشد که متن را تحت‌الشعاع قرار ندهد. با یک طراحی دقیق سعی کنید متن خود را به مهم‌ترین اطلاعات محدود کنید و مطمئن شوید اطلاعات مهم و مورد نیاز را دربر می‌گیرد.

 

۵.نمونه‌ای از کار خود را به نمایش بگذارید

طراحی کارت ویزیت - نمایش نمونه

شما می‌خواهید طراحی و چاپ کارت ویزیت فوری خود را به شکلی طراحی و چاپ کنید که از پتانسیل آن استفاده کنید. شما می‌توانید برای این کار طیف گسترده‌ای از طرح‌های خو را انتخاب کنید یا با استفاده از ابزار طراحی آنلاین آن‌ها را به دلخواه خود بارگذاری کرده و سفارشی‌سازی کنید.

 

۶.فراخوانی مخاطب را اضافه کنید

طراحی کارت ویزیت - فراخوانی مخاطب

مهم است که شما برای هر نوع بازاریابی هدفی داشته باشید و چیزی که جای آن روی زیباترین کارت ویزیت‌ها خالی است فراخوانی مخاطب است. تا زمانی که مخاطبان تحت تاثیر طراحی کارت ویزیت شما قرار گرفته‌اند بهترین فرصت برای تشویق آن‌ها به تماس گرفتن است. دقت کنید که چه نوع پیام‌رسانی می‌تواند یک فراخوان برجسته برای مخاطب شما باشد و به کسب‌وکار شما شانس بهتری برای کسب نتیجه می‌دهد.

 

۷.یک شروع مکالمه عالی را طراحی کنید

محتوا بسیار اهمیت دارد و این محتوا در جلب توجه اولیه نسبت به کارت ویزیت شما بسیار مهم است. یک شروع مکالمه عالی همراه با یک طراحی بی‌نظیر می‌تواند یخ مخاطب را برای شروع تماس با شما بشکند. هر عنصری که استفاده می‌کنید تاکیدی بر برند شما است، این را به خاطر داشته باشید.

 

۸.اشتیاق خود را به کسب و کارتان نشان دهید

طراحی کارت ویزیت - اشتیاق به کسب و کار

بسیار مهم است که همیشه سعی کنید اشتیاق خود را نسبت به کسب‌وکار خود نشان دهید. این کار به شما کمک می‌کند تا مخاطبان شما نسبت به سبک کار شما بیشتر بدانند و شما با این کار درواقع تاکید بیشتری بر برند خود دارید. به عنوان مثال اگر شما یک طراح گرافیک متخصص در زمینه طراحی وب هستید می‌توانید ضمن به اشتراک گذاشتن اطلاعات با مخاطب خود کارت ویزیتتان را شبیه به یک رابط کاربری (UI) طراحی کنید.

 

۹.چگونگی استفاده از رنگ‌ها را بدانید

رنگ‌هایی که شما برای کارت ویزیت خود استفاده می‌کنید تعیین می‌کند که این کارت ویزیت برای مخاطبان چقدر چشم‌نواز و خاطره‌انگیز خواهد بود. ممکن است شما از ترکیب رنگی استفاده کنید که مختص نام تجاری خودتان است. در غیر این صورت از رنگ‌هایی استفاده کنید که لوگوی شما را تکمیل کند و احساسات درستی را در هنگام دیدن کارت ویزیت به مخاطب منتقل کند.

 

۱۰.با الگوها کار کنید

اضافه کردن الگوها به پیش‌زمینه می‌تواند به ایجاد یک طراحی منحصر به فرد برای کارت ویزیت شما کمک کند. برای یک برندسازی قوی باید ترکیب رنگ‌ها، اشکال و خطوط را با نام تجاری خود انجام دهید. در نهایت اطمینان حاصل کنید که انتخاب فونت‌های شما حتی با طرح الگوی موجود در پس‌زمینه کارت ویزیت همخوانی دارد و واضح است.

 

۱۱.یک عنصر منحصر به فرد اضافه کنید

روش‌های بسیار مختلف و متنوعی برای طراحی کارت ویزیت وجود دارد و افزودن یک عنصر منحصر به فرد برای جلب نظر مخاطب محبوبیت زیادی پیدا کرده است. مواردی مانند برجسته‌سازی، بدلکاری، فویل و غیره می‌تواند به عنوان این عنصر منحصر به فرد استفاده شود. یک عنصر منحصر به فرد انتخاب کنید و فقط از آن استفاده کنید تا جزئیات اصلی کارت ویزیت شما به چشم بیاید. حتی اگر بودجه این کار را دارید نیز سعی نکنید از چند عنصر به صورت همزمان استفاده کنید.

 

۱۲.اطمینان حاصل کنید که کارت ویزیت با برند شما سازگاری دارد

طراحی کارت ویزیت - سازگاری کارت با برند

این نکته را باید در نظر داشته باشید که کارت ویزیت شما تنها برای بازاریابی نیست. شما از کارت ویزیت برای تقویت نام تجاری خود و ایجاد تعامل با مشتری استفاده می‌کنید. این به این معناست که مخاطب باید از کارت ویزیت شما نیز همان پیام واضح و روشن برند شما را که از سایر مواد بازاریابی‌تان بدست می‌آورد احساس کند. همچنین یک کارت ویزیت ناموفق ریسک سر در گرمی مشتریان بالقوه را به همراه دارد و می‌تواند منجر به از دست دادن آن‌ها شود.

 

۱۳.درج عکس

با توجه به ایده عدم اطمینان که در نکته قبلی به آن اشاره شد به جرات می‌توان گفت که کسب‌وکارها برای طراحی کارت ویزیت خود محتاط‌تر عمل می‌کنند و یکی از راه‌های ایجاد شکاف با رقبا می‌تواند اضافه کردن عکس در طراحی کارت ویزیت باشد. این کار کمک می‌کند تا با ارائه چهره‌ به مخاطبان خود برند خود را انسانی‌سازی کنید. همچنین این کار باعث می‌شود آن‌ها در سطح عمیق‌تری با شما ارتباط برقرار کنند و شانس بیشتری برای بدست آوردن مشتری جدید به شما می‌دهد.

 

۱۴.یک رویکرد مینیمالیستی را در نظر بگیرید

طراحی کارت ویزیت - رویکرد مینیمالیستی

یک ظاهر زیبا و حرفه‌ای تقریبا همیشه با یک طراحی مینیمالیستی همراه است اما اگر شما یک طراح گرافیک هستید که می‌خواهید مهارت خود را از طریق کارت ویزیت نشان دهید این می‌تواند برای شما یک معضل باشد. با این حال یک طراحی مینیمالیستی می‌تواند در صورتی که با عناصر کاملا برجسته همراه است و همچنین مکمل طرح کلی کارت ویزیت است، برای طراحان گرافیک نتیجه‌بخش باشد. به عنوان مثال شما می‌توانید یک طرح فویل نقره‌ای یا یک ترکیب فونت هوشمندانه در مقیاس خاکستری روی کارت ویزیت سفید خود اضافه کنید تا مهارت طراحی شما را نشان دهد همچنین شیوه مینیمالیستی را نیز حفظ کند.

 

۱۵.سعی کنید کارت ویزیت شما گفتگویی با مخاطب داشته باشد

یک عنوان خوب می‌تواند به اندازه تصویر موثر باشد. طراحان گرافیک مستقل که لوگوی شخصی ندارند بهتر است سعی کنند به جای آن یک عنوان را به کارت ویزیت خود اضافه کنند. این کار را می‌توان با استفاده از فونت بزرگ و جسورانه که مستقیم با مخاطب صحبت می‌کند انجام داد و آن را تبدیل به یک گفتگو کرد. به یاد داشته باشید که برای چیدمان بهتر طرح را تمیز نگه دارید و نام خود را در قسمت جلوی آن اضافه کنید.

 

۱۶.شعار خود را به کارت ویزیت اضافه کنید

طراحی کارت ویزیت - شعار

گاهی اوقات مردم اگر شعارها را به اندازه کافی جذاب بدانند آن را بیشتر از یک نام تجاری به یاد می‌آورند. بنابراین در صورت امکان شعار یا برچسب کسب‌وکار خود را به کارت ویزیت اضافه کنید. این کار همچنین به مخاطب شما اجازه می‌دهد که شخصیت شما را بشناسد و بداند که آیا دوست دارد با شما همکاری کند یا خیر.

 

۱۷.URL وب‌سایت خود را به صورت برجسته نشان دهید

در این عصر دیجیتال مصرف‌کنندگان بیشتر از طریق تلفن یا کامپیوتر خود به دنبال مشاغل آنلاین هستند، بنابراین باید به کارت ویزیت خود در این زمینه جایگاه ویژه‌ای دهید. پس از طراحی وب سایت و تصمیم برای طراحی گرافیکی کارت ویزیت می‌توانید URL سایت‌تان را در قسمت جلوی کارت، زیر لوگو و با فونتی بزرگ‌تر از بقیه اطلاعات شرکت خود قرار دهید تا مطمئن شوید که دیده می‌شود. همچنین می توانید یک کد QR را به کارت ویزیت خود اضافه کنید تا مخاطب با اسکن آن بتواند به وب‌سایت شما برود.

 

۱۸.صفحات رسانه‌های اجتماعی خود را درج کنید

رسانه‌های اجتماعی تبدیل به بخشی جدایی‌ناپذیر از استراتژی‌های بازاریابی شده‌اند. بنابراین جای تعجب ندارد که مشاغل این روز‌ها بیشتر از قبل صفحات رسانه‌های اجتماعی خود را در کارت ویزیت قرار می‌دهند. این کار باعث می‌شود تا مخاطب بتواند راحت‌تر با شما ارتباط برقرار کند و امکان تجربه شخصی‌تری را به آن‌ها بدهید. همانطور که در نکته بالا نیز اشاره کردیم شما می‌توانید کدهای QR را در کارت ویزیت قرار دهید تا مخاطب بتواند با اسکن آن‌ها مستقیم به شبکه‌های اجتماعی مورد علاقه خود هدایت شود.

 

۱۹.در طراحی خود از تصویرگری استفاده کنید

طراحی کارت ویزیت - تصویرگری

اگر احساس می‌کنید تصاویر برای کارت ویزیت شما سنگین است می‌توانید در طراحی کارت ویزیت خود از تصویرگری استفاده کنید. این رویکرد احساس شخصی‌تری به طراحی می‌دهد که می‌توانید در این زمینه از یک طراح گرافیک حرفه‌ای کمک بگیرید.

 

۲۰.از چاپ کارت ویزیت‌های غیرمتعارف نترسید

طراحی کارت ویزیت - کارت ویزیت‌های غیرمتعارف

از اضافه کردن مواد و تکنیک‌های چاپی مختلف نترسید. کارت ویزیت شما اولین فرصت برای تعامل با مشتریان بالقوه است. از این طریق آن‌ها می‌توانند مدت‌ها پس از اولین ملاقات شما را به یاد بیاورند. بنابراین کارت ویزیتی که در اختیارشان است و نمایانگر کسب‌وکار شما است می‌تواند در تصمیمات خرید آن‌ها تاثیر بگذارد. کارت ویزیت‌های پلاستیکی که شبیه به کارت‌های اعتباری هستند محبوبیت بیشتری دارند و جای بیشتری برای ایده ‌های طراحی مختلف دارند.

 

۲۱.کد QR اضافه کنید

پیش از این نیز نکاتی درباره اضافه کردن QR کد به کارت ویزیت و چگونگی استفاده از آن گفته بودیم. همچنین گفته بودیم که چرا افزودن این نوع کد به کارت ویزیت ایده خوبی برای شما محسوب می‌شود. شما از این طریق می‌توانید مخاطبان را به طور مستقیم به رسانه‌های اجتماعی یا وب‌سایت خود ببرید. همچنین می‌توانید برای تخفیف خرید اول از کد QR استفاده کنید و از این طریق تعامل با مشتری را افزایش دهید.

 

۲۲.سلسله مراتب فونت را رعایت کنید

طراحی کارت ویزیت - سلسله مراتب فونت

برای کسانی که برای اولین بار طراحی کارت ویزیت انجام می‌دهند ممکن است سلسله مراتب فونت موضوع قابل توجهی نباشد اما درواقع چیزی است که باید آن را مهم‌تر از همه بدانند. سلسله مراتبی که شما از طریق رنگ، اندازه و نوع فونت به خوانندگان در کارت ویزیت ارائه می‌دهید می‌تواند به شما در ارسال پیام روشن به مخاطبان کمک کند. حتما از فونت‌های بزرگ‌تر برای متن‌هایی که می‌خواهید بیشتر دیده شود و از فونت‌های کوچک‌تر برای سایر اطلاعات استفاده کنید.

 

۲۳.یک شکل غیرمتعارف را امتحان کنید

شما به عنوان یک طراح گرافیک که می‌خواهید سبک خاص خود را ارائه دهید بهتر است یک شکل غیرمتعارف را امتحان کنید. سعی کنید با روش‌های معمول نمایش اطلاعات متفاوت باشید. با کلمات و تصاویر بازی کنید تا ضمن سرگرمی مخاطب پیام خود را نیز به او ارسال کنید. به عنوان مثال ما یک کارت ویزیت به عنوان پوستر را نشان داده‌ایم که ضمن ارتباط برقرار کردن با مخاطب شخصیت برند را نشان می‌دهد.

 

۲۴.سبک خاص خود را به نمایش بگذارید

در حالی که به شما پیشنهاد می‌دهیم از سبک خاص خود در طراحی کارت ویزیت استفاده کنید این نکته را نیز به شما بگوییم که برای جلب توجه نیازی نیست حتما غیرمتعارف باشید. اگر نگاهی به نمونه‌های چاپ کارت ویزیت فوری بیندازید متوجه خواهید شد که طراح چگونه مهارت‌های خود را نشان داده است و ایده خاصی را به مخاطبان ارائه می‌دهد.

 

۲۵.از پشت کارت خود نیز به صورت خردمندانه استفاده کنید

ما چند لیست مینیمالیستی از لیست‌های خود به شما نشان دادیم که طرح‌های تمیز و ساده‌ای هستند. شما برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات با مخاطبان خود می‌توانید از پشت کارت نیز استفاده کنید و مواردی به جز نام، لوگو و وب‌سایت شرکت را در پشت کارت ویزیت درج کنید. در حالی که اطلاعاتی مانند نکات سریع یا پیشنهاد خدمات ویژه را در پشت کارت ویزیت به اشتراک می‌گذارید، سعی کنید که متن خود را سازمان یافته و خواندنی نگه دارید.

 

۲۶.فضای منفی را در طراحی خود بگنجانید

بعضی اوقات ما اشتیاق داریم که همه کارهایی که می‌توانیم انجام دهیم را در کارت ویزیت بگنجانیم و باعث به هم ریختگی کارت ویزیت با اطلاعات زیاد می‌شود و طراحی را فراموش می‌کنیم. در چنین وضعی هیچ پیامی از سمت شما به مخاطب ارسال نخواهد شد. به همین دلیل یکی از بهترین نکات در طراحی کارت ویزیت درج فضای سفید در طراحی است.

 

۲۷.کارت ویزیت خود را تعاملی کنید

طراحی کارت ویزیت - کارت ویزیت تعاملی

روش‌های زیادی برای سفارش کارت ویزیت‌ های تعاملی وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند تا در خاطر مخاطب بمانید و از رقبای خود پیشی بگیرید. به غیر از استفاده از موارد چاپی می‌توانید از ابزارهای آنلاین تخفیفی مثل همان کد QR تخفیف که قبلا گفته بودیم برای ایجاد تعامل با مخاطب استفاده کنید.

 

28. خودتان دست بکار شوید

طراحی کردن آنقدر ها هم که فکر می کنید سخت نیست!

امروزه با در دسترس بودن نمونه های آماده لایه باز کارت ویزیت، همه می توانند کارت خود را طراحی کنند. کافی است با برنامه های گرافیکی آشنایی (در حد ویرایش و ذخیره) داشته باشید. در همین سایت تعداد بیشماری نمونه و مدل لایه باز کار ویزیت که شامل به روز ترین های دنیای گرافیک هستند قرار گرفته است که براحتیمی توانید طرح مورد نظرتان را از میان آنها پیدا کنید و آن را دانلود و ویرایش نمائید. مطمئننا آن کارت ویزیتی که با ذهنیت خودتان طراحی شود برای مشتری قابل فهم تر خواهد بود.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
آخرين مطالب
Designed By Layebaaz Copyright © 2020